مدرسه ی راهنمایی نمونه دولتی نجابت
تخیل مهمتر از دانش است.علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر می‌گیرد (آلبرت انیشتن)

اشک های احساسی سطح منگنز بدن را کاهش می دهند. این مواد معدنی بروی خلق و خو تاثیر مستقیم می گذارد. غلظت منگنز اشک احساسی ۳۰ برابر بیشتر از منگنز موجود در سرم خون است.

باشگاه خبرنگاران: گريه کردن به علتي که باشد،احساس سبکي در فرد ايجاد مي کند و اشک جاري شده از چشم مواد شيميايي مضر را از بدن دفع مي کند.

محققان عقيده دارند گريه و خنده هر دو ريشه در يك بخش از مغز دارند و همان‌طور كه خنده فوايد زيادي براي بدن دارد كه مي‌توان از آنها به پايين آوردن فشار خون، افزايش قدرت ايمني بدن و بهبود حالت روحي اشاره كرد گريه نيز خواص مشابهي دارد.


اشک های عاطفی، مربوط به استرس؛

نتایج بررسی ها نشان می دهد، بین اشک هایی که به علت یک مسئله عاطفی ریخته می شود با اشکی که مربوط به استرس است یا به علت تحریک با یک ماده محرک مانند پیاز به وجود می آید، اختلاف شیمیایی مهمی وجود دارد. اشک های ناشی از مسائل عاطفی بیشتر حاوی هورمون هایی با یک ماده اصلی پروتئینی به نام «پرولاکتین» و «آدرینوکورتیکوتروپیک» و «لوسین» است. این مواد، زمانی که فرد تحت استرس قرار می گیرد، تولید می شود.

اشک مرطوب کننده؛

چشم همه ما انسان ها نیاز به مایع محافظ دارد. این مایع محافظ از طریق غده لاکریمال که در قسمت بالای چشم قرار دارد و به «اشک بازال» معروف است، ترشح می شود. این نوع اشک حاوی ماده شیمیایی است که عملکرد ضدباکتریایی و ضدویروسی دارد. بدون این ماده، چشم که یک محیط مرطوب است، در معرض خشک شدن و حمله میکروب های مختلف قرار می گیرد.آبریزش به علت حساسیت؛یکی از مهم ترین عملکردهای اشک، محافظت چشم از ماده محرک خارجی است. این اشک ها، «اشک های رفلکس» نام دارد. در این شرایط چشم شروع به آبریزش می کند تا ماده محرک از چشم شسته شود.

فواید اشک

باکتری را از بین می برد؛ اشک خاصیت ضدباکتری طبیعی دارد. در اشک ماده ای وجود دارد که می تواند ۹۰ تا ۹۵درصد باکتری باقی مانده روی صفحه کلید رایانه، دستگیره ها و ... را در عرض ۵ دقیقه از بین ببرد.

بهبود دهنده خلق و خو؛ اشک حاوی ۲۴ درصد پروتئین به نام «آلبومین» است که در تنظیم کردن سیستم متابولیک بدن موثر است.

دفع کننده سموم؛ اشک، سموم بدن را دفع می کند.

کاهش دهنده استرس؛ گریه، هورمون های مربوط به استرس را از بدن خارج می کند، علاوه بر آن با رفع استرس در پیش گیری از بیماری هایی مانند فشارخون بالا که بر اثر استرس به وجود می آید، موثر است.

ایجاد کننده احساس خوب؛ اگرچه تحت فشار قرار دارید اما گریه کردن باعث تسکین می شود و در نتیجه فرد احساس خوبی پیدا می کند.

1) هنگامی که ما دچار استرس هیجانی می شویم، مغز وبدن ما شروع به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمونهای خاصی میکند. گریه کردن کمک میکند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که نیازی به آنها نیست از بدن حذف گردند.

۲) اشکهای احساسی در واقع مواد سمی ای که در پی استرس هیجانی در خون تجمع می یابند را از بدن دفع میکند.

۳) اشک های احساسی سطح منگنز بدن را کاهش می دهند. این مواد معدنی بروی خلق و خو تاثیر مستقیم می گذارد. غلظت منگنز اشک احساسی ۳۰ برابر بیشتر از منگنز موجود در سرم خون است.

۴) اشک احساسی نسبت به اشک پایه و رفلکس حاوی ۲۴ درصد پروتئین آلبومین بیشتری میباشد.

۵) گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن میشود

۶) گریه یک مکانیسم رایگان، طبیعی و قدرتمند برای کنار آمدن با درد، استرس و اندوه است.

نکته:انسان ها پس از گریه کردن از لحاظ جسمی و روانی احساس بهتری می کنند و در واقع سبک و خالی می شوند زيرا مواد انباشته شده در بدن هنگام گريه دفع مي شود

ارسال در تاريخ شنبه 27 آبان 1391برچسب:فوایداشک,دانستنی ها, توسط سارا

 

شنقل و اسکول !!!


احتمالا تا حالا اسم شنقل رو شنیدید اگر نشنیدید حتما دیگه اسکول رو شنیدید
اسکول پرنده ایه که غذاشو قایم می کنه یادش می ره کجا قایم کرده

حالا شنقل پرنده ایه که غذاش رو میده اسکول براش نگه داره !!!
یعنی شنقل از اسکل ، اسکلتره

«اسکول» نام این پرنده است. در خصوصیات این پرنده نوشته‌اند که او وقتی برای زمستان غذا جمع آوری می‌کند محل نگهداری آنها را فراموش می‌کند و بخاطر همین با مشکل مواجه می شود، یا هنگام خانه سازی فراموش می کند که خانه اش را کجا ساخته است، اسکول اگر از لانه اش بیرون بیاید راه بازگشت را پیدا نمی کند.


وقتی عکس یک پرنده زیبا البته با ظاهری خنگ را دیدم که زیر آن نوشته بود: "این عکس اسکول واقعی است"، خیلی برایم جالب بود. آنقدر که تصمیم گرفتم با گشتی در دنیای مجازی، اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنم. حاصل این یافته ها به نتیجه جالبی ختم شد که خواندن آن برای شما دوستان هم خالی از لطف نیست.


به نقل از دانشنامه ی ویکی پدیا، اسکول نام نوعی پرنده است که هنگامی که از لانه اش خارج می شود در هنگام بر گشت فراموش می کند لانه اش کجا بوده. اسکل در اصطلاح به انسان های کودن و احمق گفته می شود.

تاریخچه این اسم به هزاران سال پیش بر می گردد. فردوسی از اسکل به عنوان پرنده رویایی که دو بال قرمز دارد و مظهر محبت به شمار می رود، یاد می کند.
اما آیا به این فکر کرده اید که ممکن است این فقط یک اصطلاح غیر واقعی باشد؟!



در مطلبی که از دانشنامه ی ویکی پدیا نقل کردیم اشاره شده بود ”فردوسی از اسکل به عنوان پرنده رویایی که دو بال قرمز دارد و مظهر محبت به شمار می رود، یاد می کند” پس نام این پرنده نمی تواند به معنای کم شعور بودن به کار برده شده باشد، چون فردوسی همواره از عاشق به عنوان رند (زیرک) یاد کرده است.
در یکی از فیلم های سینمایی ایران نیز هنر پیشه ای اشاره کرد که "اسکول پرنده ای است که یادش می رود دانه هایی که برای زمستان جمع کرده کجا گذاشته است" و مردم هم این تعبیر را باور کردند تا جایی که این موضوع تا دانشنامه ی معتبر ویکی پدیا نیز نشر پیدا کرده است!! در حالی که پرنده بر اساس غریزه ای اشتباه ناپذیر و شگفت انگیز عمل می کند و این سخن تنها جهت طنزپردازی بوده و منبع علمی ندارد زیرا ممکن نیست که پرنده ای از غریزه ی خود برگردد.

حالا تصور کنید که ممکن است این کلمه در اصل به شکل دیگری نوشته و خوانده می شده و در طی اعصار ظاهر و تلفظ آن تغییر کرده است. این همان قسمت جالب یافته های اینترنتی یادشده است:

املای درست کلمه اسکول، در اصل عثکول خوشه خرما است و به چیزی مانند خوشه خرما که برای زینت در برابر هوا می نهاده اند تا تکان بخورد و مایه ی سرگرمی شود نیز می گفته اند. عثکول خوشه خرمایی بوده که خرماهایش را خورده اند و فقط به درد سرگرمی می خورد و استفاده دیگری ندارد. از آنجا که املای درست این کلمه را کسی نمی دانسته است آن را اسکول نوشته اند و برخی نیز به اشتباه اشکول گفته اند!

در باره ی معنی اسکول یا همان عثکول، به شما پیشنهاد می کنیم صفحه 1424 از فرهنگ لاروس چاپ انتشارات امیر کبیر را مطالعه کنید.

وقتی به اینجا رسیدم به این نتیجه رسیدم که احتمالاً پرنده ای به نام شنقل هم وجود ندارد یا با این شرایطی که تعریف شده نیست. خلاصه با جستجوی اینترنتی هیچ اطلاعاتی نتوانستم درباره این پرنده شنقل پیدا کنم. اگر شما اطلاعات صحیحی با منبع درست درباره این دو پرنده پیدا کردید یک خبری بدهید که در اختیار دوستان روزنه ای هم قرار دهیم.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط سارا

دریاچه ای که در شب درخشان می شود!

 

دریاچه گیپس لندسکی استرالیا گاهی به یک منظره فوق العاده تبدیل شود

 

daryache 01 دریاچه ای که در شب درخشان می شود! +عکس

daryache 02 دریاچه ای که در شب  درخشان می شود! +عکس

واکنش های شیمیایی از زندگی موجودات زنده ساکن این دریاچه دلیل شب تابی است

گفته میشود در بعضی از نقاط خلیج فارس نیز به دلیل وجود نوعی جلبک ، پدیده شب تابی نیز دیده میشود

daryache 03 دریاچه ای که در شب درخشان می شود! +عکس

daryache 04 دریاچه ای که در شب درخشان می شود! +عکس

 

daryache 05 دریاچه ای که در شب درخشان می شود! +عکس

daryache 06 دریاچه ای که در شب درخشان می شود! +عکس

daryache 07 دریاچه ای که در شب درخشان می شود! +عکس

منبع:زنگ تفریح

ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:دریاچه درخشان,دریاچه,واقعاشگفت آوره, توسط سارا


Capilano Suspension Bridge, Vancouver, British Columbia




Hubei, China




Santorini, Greece

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:محله های عجیب, عجایب جهان, توسط سارا

به عکس بالا نگاهی بیندازید ، به نظرتان خطهای قرمز بر روی ساختمانها چگونه کشیده شده اند؟

احتمالاً جواب شما این است: به راحتی

خطها توسط برنامه ای مانند فتوشاپ به عکس بالا و فقط در عرض چند دقیقه کشیده شده اند

...

 

البته باید بگویم اگر جوابتان این است کاملاً در اشتباه هستید

زیرا این خطوط واقعاً بر روی دیوارهای ساختمانهایی که می بینید نقاشی شده اند! و اینکار به نوعی انجام شده که شما وقتی در یک نقطه خاص (معمولاً روبرو ) قرار می گیرید به نوعی متصل به نظر بیایند ...

انگار که معجزه ای به وقوع پیوسته یا اینکه دیوانه شده اید!!!!

باور نمی کنید؟ این ساختمانها را از زاویه دیگر ببینید:

 

Have a look at this photograph of Neuchatel, Switzerland. How long would it have taken Felice Varini to put the red lines there ? Five minutes, with a pencil and a ruler ?

I don't know exactly but it would have been much, much longer. You see, the red lines are actually painted on the buildings. He just took buckets of red paint and got into town, as you will see below. This illusion only works from one exact point of view.

 


 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط سارا

نجمن بين المللي افراد با ضريب هوشي بالا در بررسي هاي خود دختر 4 ساله انگليسي را كوچك ترين نخبه جهان معرفي كرد.

مربيان مهدكودك وقتي متوجه هوش بالاي هيدي هيكنز شدند، تصميم گرفتند تا ميزان ضريب هوشي او را مورد بررسي قرار دهند.

مسئولان انجمن بين المللي پس از انجام بررسي هاي لازم دريافتند كه ضريب هوشي اين كودك 159 است كه از ضريب هوشي استيون هاوكينگ فيزيكد ان انگليسي 1 عدد كم تر است.

دختر چهارساله نخبه جهان شد
گفتني است هيدي در سن دو سالگي تا عدد 40 مي شمرد و مي توانست كتاب هاي مخصوص هفت سالگي را بخواند حتي در سن 1 سالگي مي توانست كلمات معناداري را بيان كند. به نوشته روزنامه نويسان متوسط ميزان ضريب هوشي براي افراد بزرگسال عدد 100 است.

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:نخبگان جهان, نوابغ کوچک, توسط سارا

صفحه قبل 1 صفحه بعد